VvAA Zorgverzekering

Aanvullende gegevens

Als u zorgkosten declareert door een ongeval waarbij het ook om uw gebit gaat, dan hebben wij aanvullende gegevens van u nodig.

Heeft u schade aan uw gebit door een ongeval? De vergoeding hiervoor is afhankelijk van de verzekering die u heeft. De basisverzekering, uw aanvullende verzekering of uw Tandartsverzekering vergoedt mogelijk de kosten. In het vergoedingenoverzicht bij de vergoeding Tandheelkundige zorg na een ongeval leest u wat u vergoedt krijgt en welke voorwaarden van toepassing zijn. Lees de voorwaarden goed door om te zien of uw declaratie vergoedt wordt.

Vooraf toestemming vragen

Wij vergoeden tandheelkundige zorg na een ongeval alleen als wij vooraf toestemming hebben gegeven. Dat doet u door het aanvraagformulier in te vullen en naar ons toe te sturen. In het document Toestemming vragen vindt u het aanvraagformulier en leggen we u uit hoe u het formulier naar ons kan sturen.

Voor spoedeisende zorg kunt u toestemming ook achteraf vragen. Om uw aanvraag te kunnen beoordelen, hebben wij een schriftelijke toelichting van uw zorgverlener nodig. Daar moeten een behandelplan en een begroting bij zitten.

Aanvullende gegevens

Wij kunnen uw declaratie pas in behandeling nemen en beoordelen als wij aanvullende gegevens van u hebben ontvangen. Deze gegevens moet u meesturen met uw declaratie. Zorg er voor dat u onderstaande gegevens alvast verzamelt en bij de hand heeft voordat u uw declaratie bij ons indient, zodat u de stukken gelijk mee kunt sturen:

  • de datum waarop het ongeval heeft plaatsgevonden
  • een beschrijving van het ongeval
  • een begroting van de gemaakte kosten door het ongeval
  • een behandelplan met een toelichting. In de toelichting moet staan waarom er voor de voorgestelde behandeling is gekozen, een beschrijving van eventuele toekomstige verrichtingen en de duur van het behandeltraject
  • foto's van de mondsituatie van zowel voor het ongeval als na het ongeval (röntgenfoto's en mondfoto's)
  • een behandelkaart van de afgelopen 5 jaar
  • als dat van toepassing is een politierapport

Mochten wij niet alle gevraagde gegevens ontvangen, dan nemen wij contact met u op om alsnog de benodigde gegevens op te vragen.

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 - 20.00 uur

Stel een vraag

Telefoon

Ma t/m vr: 8.30 - 18.00 uur

030 639 64 00
Meer contactopties