Meestgestelde vragen

Aanvragen en wijzigen

Wilt u een zorgverzekering aanvragen bij ONVZ en heeft u daar een vraag over? Of wilt u weten hoe u wijzigingen kunt doorgeven? Hieronder vindt u de meestgestelde vragen op een rij. Als u op de vraag klikt, verschijnt het antwoord.

Aanvragen of wijzigen

  • Wilt u een wijziging doorgeven in uw aanvullende zorgverzekering of tandverzekering? Dan kunt u dit doen tot uiterlijk 31 januari 2023. U kunt uw zorgverzekering tot uiterlijk 31 december 2023 opzeggen.

  • De hoofdverzekerde is de enige persoon op de polis die verzekeringen kan wijzigen via MijnVvAAzorgverzekering. U gaat naar MijnVvAAzorgverzekering > Mijn status > Mijn verzekeringen en Verzekering wijzigen. Hier kunt u ook wijzigingen voor de medeverzekerde(n) doorvoeren. Via de app is het helaas niet mogelijk om verzekeringen te wijzigen.

    Let op: uw kunt uw verzekering alleen wijzigen tussen 12 november 2022 en 31 januari 2023. Gedurende het jaar is het niet mogelijk om uw verzekering te wijzigen.

  • Via de premieberekening op onze website kunt u snel en gemakkelijk een aanvraag bij ons indienen. Komt u er niet uit? U kunt ook telefonisch een aanvraag doen via 030 639 64 00.

    Let op: een telefonische aanvraag kan even duren, dit is ook afhankelijk van de drukte.

  • Ja, u kunt bij VvAA Zorgverzekering gebruik maken van de opzegservice. Wanneer u bij de aanvraag aangeeft dat u wilt overstappen per 1 januari, vragen wij of u bij de vorige verzekeraar ook aanvullende (tand)verzekeringen had afgesloten. Als u ons toestemming geeft om ook uw aanvullende verzekering(en) op te zeggen, hoeft u hier zelf niet meer naar om te kijken. U moet hier dus wel apart toestemming voor geven.

  • Nee, VvAA Zorgverzekering werkt niet met wachttijden. Als u bij ons een aanvullende verzekering afsluit, dan gaat deze per 1 januari in. Per deze datum maakt u ook aanspraak op de dekking vanuit uw aanvullende verzekering. Heeft u een aanvullende verzekering aangevraagd met gezondheidsvragen en bent u geaccepteerd? Ook dan geldt de dekking direct vanaf de ingangsdatum.

  • Bent u al verzekerd bij VvAA Zorgverzekering?
    U kunt uw collectiviteitswijziging telefonisch doorgeven via 030 639 64 00.

    Bent u nog niet verzekerd bij ons
    Via de premieberekening kunt u een verzekering aanvragen bij VvAA Zorgverzekering. Bij de tweede stap kunt u uw werkgever of collectiviteit doorgeven. De korting wordt dan automatisch met uw premie verrekend. Staat uw werkgever of collectiviteit er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 030 639 64 00.

  • Bij het afsluiten van een verzekering heeft de u, de verzekeringnemer, een bedenktijd van 14 dagen. De verzekeringnemer kan de verzekering per e-mail of brief opzeggen binnen 14 dagen nadat wij het polisblad hebben verstuurd, of, als dat later is, binnen 14 dagen nadat deze het bewijs van de basisverzekering (het polisblad) heeft ontvangen. Als u binnen de bedenktijd opzegt, betekent dit dat de verzekering nooit heeft bestaan. Hierdoor vervalt ook de dekking.

  • Ieder VvAA-lid kan de VvAA Basis­verzekering afsluiten. Dat geldt ook voor de aan­vullende ­ver­zeke­ringen Start, Plus, Ontzorgplus, Zorg op reis en onze Tand­ver­zekeringen: Tandplus A, Tandplus B en Tand Preventief. Bij Tandplus C, Optimaal, Top en Excellent zijn gezondheids­vragen van toepassing.

    Let op: Om aanvullende verzekeringen af te kunnen sluiten, moet u lid zijn van VvAA.

  • Onze excellente verzekeringen bieden heel uitgebreide dekkingen. Om ervoor te zorgen dat de premie voor deze verzekeringen ook in de toekomst betaalbaar blijft voor onze verzekerden, moeten we van tevoren weten of u verwacht dat u gebruik gaat maken van bepaalde dekkingen uit deze verzekeringen. Hiermee maken we een onderscheid tussen voorziene en onvoorziene kosten.

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 - 20.00 uur

Stel een vraag

Telefoon

Ma t/m vr: 8.30 - 18.00 uur

030 639 64 00
Meer contactopties