Snel regelen

Meestgestelde vragen

Hieronder vindt u de meestgestelde vragen op een rij. Als u op de vraag klikt, verschijnt het antwoord. Staat uw vraag er niet bij of wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op

Meestgestelde vragen

  • Gaat u op vakantie of naar het buitenland voor bijvoorbeeld uw werk? Dan zijn er een aantal zaken waar u rekening mee moet houden. Op de pagina Buitenland en Reizen vindt u een overzicht met de meestgestelde vragen over dit onderwerp.

  • Bent u als hoofdverzekerde ingelogd op MijnVvAAZorgverzekering? Dan vindt u uw polisblad onder 'Mijn status' > 'Mijn verzekeringen'.

    Let op: u kunt uw polisblad over 2023 vanaf dinsdagochtend 15 november zien in MijnVvAAzorgverzekering.

  • Heeft u de app van VvAA Zorgverzekering gedownload op uw smartphone, dan heeft u automatisch ook de digitale Europese zorgpas (EHIC) tot uw beschikking. Hiermee kunt u noodzakelijke medische zorg krijgen in onder meer de hele EU en Australië. De digitale zorgpas blijft geldig zolang u bij ons verzekerd bent.

    Waar vindt u de digitale zorgpas?

    • In de VvAA Zorgverzekering-app vindt u de pas onder de optie: Meer/Digitale zorgpas
    • De zorgpas van een kind onder de 18 vindt u in de MijnVvAAZorgverzekering en/of VvAA Zorgverzekering-app van de hoofdverzekerde
    • Wanneer u op een computer of tablet inlogt in uw Mijn-omgeving, ziet u de zorgpas onder de optie: Mijn status/Digitale zorgpas

    Let op: de digitale zorgpas is geen officiële EHIC. Soms accepteren zorgverleners in het buitenland deze digitale pas niet. U kunt dan contact opnemen met ons Service Center op 030 639 64 00. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de zorgverlener. Neemt u liever toch een fysieke zorgpas mee naar het buitenland? Dan kunt u deze voor vertrek bij ons aanvragen. U ontvangt de pas dan binnen 10 werkdagen gratis thuis. Houdt er rekening mee dat wij de zorgpas altijd sturen naar het adres van de hoofdverzekerde.

  • De basisverzekering vergoedt de meeste zorgkosten. Maar u moet elk jaar eerst een deel zelf betalen. Dat is het verplicht eigen risico. Wilt u meer uitleg over het verplichte eigen risico? Bekijk dan onze pagina over eigen bijdrage en eigen risico.

    Goed om te weten
    Soms betaalt u naast eigen risico ook een eigen bijdrage. Dit geldt bijvoorbeeld voor sommige geneesmiddelen, ziekenvervoer, een kunstgebit en een hoortoestel. U betaalt dan eerst de eigen bijdrage. En over het bedrag dat overblijft eigen risico. Wilt u meer uitleg over de wettelijke eigen bijdrage? Bekijk dan onze pagina over eigen bijdrage en eigen risico.

  • U kunt uw zorgkosten op verschillende manieren bij ons declareren:

  • Recent verschijnen er in de media berichten dat de toegang tot ziekenhuiszorg onder druk staat vanwege prijsafspraken tussen ziekenhuizen en zorgverzekeraars. Dit geldt niet voor u als verzekerde bij VvAA Zorgverzekering. U kunt gewoon bij het ziekenhuis terecht.

    Krijgt u toch te horen dat u vanwege financiële afspraken tussen het ziekenhuis en VvAA Zorgverzekering niet geholpen kunt worden? Neem dan contact op met onze ZorgConsulenten. Zij helpen u graag verder.

Waar gaat uw vraag over?

  • Heeft u een vraag over uw verzekering? Of waar u uw polisblad kunt vinden? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen op een rij.

  • Heeft u een vraag over de betaling van uw premie of over zorgkosten die u heeft gemaakt? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen op een rij.

  • Wilt u een zorgverzekering bij VvAA aanvragen? Of wilt u weten hoe u wijzigingen kunt doorgeven? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen op een rij.

  • Heeft u een vraag over MijnVvAAZorgverzekering? Of wilt u weten hoe u de app gebruikt? Op deze pagina vindt u de meestgestelde vragen op een rij.

  • Heeft u een vraag over zorg of zoekt u een ziekenhuis of zorgverlener? Op deze pagina vindt u alle meestgestelde vragen op een rij.

  • Gaat u op vakantie of naar het buitenland voor bijvoorbeeld uw werk? Dan zijn er een aantal zaken waar u rekening mee moet houden. Op deze pagina vindt u een overzicht van de meestgestelde vragen over buitenland en reizen.

Heeft u nog vragen? Wij zijn er voor u

Live chat

Ma t/m vr: 8.00 - 20.00 uur

Stel een vraag

Telefoon

Ma t/m vr: 8.30 - 18.00 uur

030 639 64 00
Meer contactopties